Im+io Fachmagazin, Ausgabe 4/2020
Der Königsweg der Onlinelehre? Einfluss der digitalen Lehre auf den Menschen
Prof. Mechthild Kiegelmann, Stefanie Krämer M. A. , Pädagogische Hochschule Karlsruhe
LITERATURANGABEN
[1] Kiegelmann, M. (2009, February). Making oneself vulnerable to discovery. Carol Gilligan in conversation with Mechthild Kiegelmann. In Forum Qualitative Sozialforschung/Forum: Qualitative Social Research (Vol. 10, No. 2).
[2] Gilligan, C. (2011). Joining the resistance. Oxford, United Kingdom: Polity Press
[3] Waldmann, M., & Walgenbach, K. (2020). Digitalisation of Higher Education. A Critical Analysis of Learning Analytics Architectures Using the Example of Dashboards. ZEITSCHRIFT FUR PADAGOGIK, 66(3), 357-372.
[4] Dietze, N., Günther, D., & Haberer, M. (2014). „Wundersame Raumvermehrung “. Möglichkeitsräume und Übergänge in Unterstützungsangeboten zur Selbstlernförderung. Lernräume gestalten–Bildungskontexte vielfältig denken (Medien in der Wissenschaft 67). Münster, S, 413-425.
[5] Gilligan, C. (1996). The centrality of relationship in human development: A puzzle, some evidence,
and a theory. In G. Noam & K. Fischer (Eds.), Development and vulnerability in close relationships
(pp. 237-261). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
[6] Schmidt-Hertha, B. (2020). Digitalisierung und Erwachsenenbildung. Bildung und Erziehung, 73(2), 155-168.